lunes, 20 de julio de 2015

LLOM EMBOTIT CASOLÀ / LOMO EMBUTIDO CASERO





   1 Tros de llom (grandària desitjat) fresc. Sal grossa (per a cobrir tota la peça de llom) Pimentó mòlt, Pebre mòlta. Jolivert. Alls. Oli d'oliva. Suc d'una llima. 

   Col·loquem la peça de llom sobre una safata on posem una capa de sal col·loquem i cobrim tot el llom, així deixem tota una nit. A dia següent netejar bé de la sal. Tots els altres ingredients els triturem o piquem en un morter (ha de quedar pastós) amb eixa mescla cobrim completament tota la peça de llom i ja només queda esperar que asseque. 

  Entripar és més laboriós perquè necessitaries de budell especial i d'una màquina per a fer-ho. Però si vols pots enrotllar-ho amb una calça de malla ben apretat. 

  Pots deixar-ho en una safata fins que no gotege i després penjar-ho enrotllant un fil perquè seca per tot i és millor. 

  El temps per a fer-ho seria a l'hivern, no pot sobrepassar els 14 graus de temperatura perquè la carn es posaria roïna. La solució en cambra amb una humitat entre 75 i 80 per cent.



LOMO EMBUTIDO CASERO / LLOM EMBOTIT CASOLÀ 

   1 Trozo de lomo (tamaño deseado) fresco. Sal gruesa (para cubrir toda la pieza de lomo) Pimiento molido, Pimienta molida. Perejil. Ajos. Aceite de oliva. Zumo de un limón.

  Colocamos la pieza de lomo sobre una bandeja donde ponemos una capa de sal colocamos y cubrimos todo el lomo, así dejamos toda una noche. A día siguiente limpiar bien de la sal. Todos los otros ingredientes los trituramos o picamos en un mortero (debe quedar pastoso) con esa mezcla cubrimos completamente toda la pieza de lomo y ya solo queda esperar a que seque. 

  Entriparlo es más laborioso porque necesitarías de tripa especial y de una máquina para hacerlo. Pero si quieres puedes enrollarlo con una calceta de malla bien apretado. 

  Puedes dejarlo en una bandeja hasta que no gotee y después colgarlo enrollando un hilo pues seca por todo y es mejor. 

  El tiempo para hacerlo sería en invierno, porque no puede sobrepasar los 14 grados de temperatura pues la carne se pondría mala. La solución en cámara con una humedad entre 75 y 80 por ciento.