miércoles, 26 de agosto de 2015

TRAMUSSOS / ALTRAMUCES.




   Conegut amb mil noms (tramús, tramuz, chocho entre altres), el lupinus albus este simpàtic aliment és de la família de les lleguminoses, com les llentilles o els cigrons, per la qual cosa té un alt contingut en antioxidants, fibra i proteïnes. De fet, els llegums són molt saludables i beneficioses en la nostra dieta, i tenen un perfil nutricional paregut al de la carn. 

    A més, té un gran índex de vitamines, ferro i calci, per la qual cosa és un aperitiu més que recomanable. 

   En la Comunitat Valenciana ho coneixem més en salmorra, com a aperitiu, però també es poden utilitzar per a elaborar sopes, potatges o ensalades, com la resta de llegums. 

                               Tramús  sec.

   En essència té un pronunciat sabor amarg que eliminem deixant-los a remulla en aigua freda unes 10 o 12 hores, on s'hauran unflat. Transcorregut eixe temps es tornen a cobrir amb aigua freda i es couen a foc lent durant 20 minuts una vegada que l'aigua comence a bullir, removent-los de tant en tant i sobretot, espumant-los per a llevar tota la brutícia que pugueren soltar. Després de coure'ls s'afig novament aigua freda i sal. És preferible quedar-nos curts i anar provant-los conforme passen unes hores, si la quantitat de sal era poca, li afegirem més. Si, al contrari, ens haguérem excedit no hi ha problema, li anirem canviant l'aigua fins que perden la sal que vullguem. 

   Podem tindre molt de temps en la nevera, sempre coberts pel mateix aigua. Si ens duraren molt i l'aigua es fera lletja, de canviar-la tot solucionat, encara que potser hauríem de rectificar la sal. 

   És molt important que mai fiquem un cobert de metall en el recipient quan els traguem i escorreguem per a menjar, sempre que siga de fusta o plàstic, per a no corrompre l'aigua. Este és un consell que servix per a tots els confitats. 

Acompanyats d'una cerveseta bén freda són tota una delicia.



ALTRAMUCES.

   Conocido con mil nombres (altramuz, tramuz, altramuz, chocho entre otros), el lupinus albus este simpático alimento es de la familia de las leguminosas, como las lentejas o los garbanzos, por lo que tiene un alto contenido en antioxidantes, fibra y proteínas. De hecho, las legumbres son muy saludables y beneficiosas en nuestra dieta, y tienen un perfil nutricional parecido al de la carne.

   Además, tiene un gran índice de vitaminas, hierro y calcio, por lo que es un aperitivo más que recomendable. 

En la Comunidad Valenciana lo conocemos más en salmuera, como aperitivo, pero también se pueden utilizar para elaborar sopas, potajes o ensaladas, como el resto de legumbres.

   En esencia tiene un pronunciado sabor amargo que eliminamos dejándolos en remojo en agua fría unas 10 o 12 horas, donde se habrán hinchado. Transcurrido ese tiempo se vuelven a cubrir con agua fría y se cuecen a fuego lento durante 20 minutos una vez que el agua empiece a hervir, removiéndolos de vez en cuando y sobre todo, despumándolos para quitar toda la suciedad que pudieran soltar. Después de cocerlos se añade de nuevo agua fría y sal. Es preferible quedarnos cortos e ir probándolos conforme pasen unas horas, si la cantidad de sal era poca, le añadiremos más. Si, por el contrario, nos hubiéramos excedido no hay problema, le iremos cambiando el agua hasta que pierdan la sal que queramos.

   Podemos tenerlos mucho tiempo en la nevera, siempre cubiertos por el mismo agua. Si nos duraran mucho y el agua se hiciera fea, con cambiarla todo solucionado, aunque quizás tendríamos que rectificar la sal.

   Es muy importante que nunca metamos un cubierto de metal en el recipiente cuando los saquemos y escurramos para comer, siempre que sea de madera o plástico, para no corromper el agua. Este es un consejo que sirve para todos los encurtidos.

   Acompañados de una cervecita bien fría son toda una delicia.