viernes, 2 de octubre de 2015

CONSERVA DE ESCLATASANGS (ROVELLONS) EN VINAGRE / CONSERVA DE NÍSCALOS EN VINAGRE




INGREDIENTS: Esclatasangs, un bon oli d'oliva, vinagre, sal, pebre negre en gra, llorer, timó i dents d'all.

RECEPTA: Llavar i tallar els bolets en trossos grans. Posar-les en una cassola de diàmetre xicotet però alta. Cobrir amb aigua sense clor, afegir la resta d'ingredients de manera que queden tots coberts pel líquid. Bullir-ho tot durant 15 minuts. Les proporcions de líquid seran per cada deu gots d'aigua, un de vinagre i un d'oli. Sal al gust.

Omplir els bots de vidre que prèviament haurem esterilitzat bullint-los en aigua, colar el líquid resultant  i cobrir. Afegir-li oli que cobrisca tota la part superior, ajudarà a aïllar, una vegada acabat el procés, la conserva dins del bot al quedar una làmina damunt del líquid. És convenient posar novament, un full de llorer, una dent d'all pelat, una branqueta de timó fresc i grans de pebre en cada pot.

En una cassola ampla, posar un drap de cuina en el fons perquè no es trenquen, depositar els pots amb la tapa cap amunt i cobrir amb aigua. Portar a ebullició almenys mitja hora. L'efecte de la calor farà que isca l'aire de l'interior dels bots i quedaran sellats. És el que denominem al bany maria.


Una vegada apagat el foc, sense retirar els pots de l'aigua, deixar refredar. Traure'ls i posar-ho boca per avall abans de guardar-los, per si vérem que algun perd líquid, si és així, obrir-ho i a menjar-ho ja, no es pot guardar.


CONSERVA DE NÍSCALOS EN VINAGRE

INGREDIENTES:
Níscalos, un buen aceite de oliva, vinagre, sal, pimienta negra en grano, laurel, tomillo y   dientes de ajo.

RECETA:
Lavar y cortar las setas en trozos grandes. Ponerlas en una cazuela de diámetro pequeño pero alta. Cubrir con agua sin cloro, añadir el resto de ingredientes de manera que queden todos cubiertos  por el líquido. Hervirlo todo durante 15 minutos. Las proporciones de líquido serán por cada diez vasos de agua, uno de vinagre y uno de aceite. Sal al gusto.

Rellenar los botes de cristal que previamente habremos esterilizado hirviéndolos en agua, repartiendo todos los ingredientes y colar el líquido resultante y cubrir. Añadirle aceite que cubra toda la parte superior, ayudará a aislar, una vez terminado el proceso, la conserva dentro del bote al quedar una lámina encima del líquido. Es conveniente poner de nuevo, una hoja de laurel, un diente de ajo pelado, una ramita de tomillo fresco  y granos de pimienta en cada tarro.

En una cazuela ancha, poner un trapo de cocina en el fondo para que no se rompan, depositar los tarros con la tapa hacia arriba y cubrir con agua. Llevar a ebullición al menos media hora. El efecto del calor hará que salga el aire del interior de los botes y quedarán sellados. Es lo que denominamos al baño maría.


Una vez apagado el fuego, sin retirar los tarros del agua, dejar enfriar. Sacarlos y ponerlo boca abajo antes de guardarlos, por si viéramos que alguno pierde líquido, si es así, abrirlo y a comerlo ya, no se puede guardar.