viernes, 11 de marzo de 2016

BUNYOLS DE CARABASSA / BUÑUELOS DE CALABAZA


Amb un quilo i mig de farina i amb cent cinquanta grams de rent natural afegint aigua a poc a poc i a pasturar amb la mà. 

Una o dos carabasses grans al forn. Una vegada cuites, li treia la carn i la posem sobre una tela neta per a escórrer-la bé fent-li un torniquet. Traurem sobre quilo i mig net.

La incorporem amb la resta d'ingredients, mesclem i la deixem reposar tapada amb un drap durant almenys mitja hora perquè alçe en un lloc calent. 

Quan la massa esta bona, posar en el foc una paella fonda amb abundant oli de gira sol. Agafar la pasta amb la mà esquerra el que càpia en el puny, ho estretixes i ho passes de mà foradant el centre amb el dit gros al deixar-la caure en l'oli bullint. 


Es fregien pels dos costats fins que queden daurats. Hi ha qui els servixes empolvorats amb sucre i a altres els agrada mullar-los en ell. Amb xocolate excel·lents.


BUÑUELOS DE CALABAZA 

Con un kilo y medio de harina y ciento cincuenta gramos de levadura natural añadiendo agua poco a poco y a pastar con la mano. 

Una o dos calabazas grandes al horno. Una vez cocidas, le sacamos la carne y la ponemos sobre una tela limpia para escurrirla bien haciéndole un torniquete. Sacaremos sobre quilo y medio neto.

La incorporamos con el resto de ingredientes, mezclamos y la dejamos reposar tapada con un paño durante por lo menos media hora para que levante en un lugar caliente.

Cuando la masa este buena, poner en el fuego una sartén honda con abundante aceite de gira sol. Coger la pasta con la mano izquierda lo que quepa en el puño, lo estrechas y lo pasas de mano agujereando el centro con el dedo gordo al dejarla caer en el aceite hirviendo. 

Se freían por los dos lados hasta que quedan dorados. Hay quien los sirves espolvoreados con azúcar y a otros les gusta mojarlos en él. Con chocolate excelentes.