martes, 21 de julio de 2015

ORXATA DE XUFES CASOLANA / HORCHATA DE CHUFAS CASERA




   INGREDIENTS: Xufes seques. Aigua gelada (la quantitat quatre vegades la quantitat de xufes). Sucre (la mitat del pes de xufes). Llima i Canella (opcional) 

   Cal posar les xufes a remulla entre 24 i 48 hores, depén de les xufes. Quan ja estiguen ben remullades les xufes les posem en un bol cobrint-les amb aigua molt molt freda triturant bé amb la batedora. Antigament este procés es feia amb el morter. 

  Si ho vols amb canella o ratlladura de la pell de la llima ara és el moment d'afegir. Col·loquem un drap de cuina que este bé net damunt del bol i bolquem tota la xufa triturada i estrenyent en drap molt fort traiem tot el líquid de la xufa, d'esta manera no se'ns colarà cap trosset de la polpa de la trufa. Posem la quantitat de sucre, afegim la resta d'aigua bé freda que ens falte per posar i tornem a triturar. 

   Ja tenim una deliciosa orxata casolana llista per a prendre. Recomane afegir-li un tros de pell de llima dins del got.




HORCHATA DE CHUFAS CASERA 

   INGREDIENTES: Chufas secas Agua helada (la cantidad cuatro veces la cantidad de chufas) Azúcar (la mitad del peso de chufas) Limón y Canela (opcional)

   Hay que poner las chufas en remojo entre 24 y 48 horas, depende de las chufas. Cuando ya estén bien remojadas las chufas las ponemos en un bol cubriéndolas con agua muy muy fría triturando bien con la batidora. Antiguamente este proceso se hacía con el mortero. 

  Si lo quieres con canela o ralladura de la piel del limón ahora es el momento de añadir. Colocamos un paño de cocina que este bien limpio encima del bol y volcamos toda la chufa triturada y apretando en paño muy fuerte sacamos todo el líquido de la chufa, de esta forma no se nos colará ningún trocito de la pulpa de la trufa. Ponemos la cantidad de azúcar, añadimos el resto de agua bien fría que nos falte por poner y volvemos a triturar.

 Ya tenemos una deliciosa horchata casera lista para tomar. Recomiendo añadirle un trozo de piel de limón dentro del vaso.

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada