Bull (PELL DE L'EXOFAGO I ESTÓMAC DE LA TONYINA) en sal, bull deshidratat i BUDELLET (INTESTÍ O DUODÉ DE LA TONYINA)
INGREDIENTS:
BULL salat
CEBES tallades en juliana
PEBRE ROIG de hojilla
Oli d'oliva
ELABORACIÓ:
1).- Netegem davall l'aixeta el "Bull" de sal, ho posem en aigua freda, a remull, durant 3 o 4 hores.
2.- Es posa el bull sencer en una casserola amb un poc d'aigua al foc. Quan l'aigua comença a calfar-se el Bull s'encollix. Es trau de l'aigua i es deixa refredar.
3).- Tallem el "Bull" en tires de un cm. més o menys, a la llarga, i després cada tira en tacos de 1/2 cm. (No deixar-los molt grans, perquè no queden molt durs). Ho escorrem bé.
4).-Sofreímos el "Bull" amb oli d'oliva que vaja soltant l'aigua, quan comence a fregir, unes voltes.
5).- Tallem molta ceba i l'afegim a foc lent, afegim pebre roig de hojilla, removem anar pochant fins que estiga molt feta. Si fa falta posem un poc d'aigua perquè no es creme el pebre roig. Si el bull està molt dolç, afegim un got del caldo on ho hem cuit, sinó d'aigua o mitat i mitat. Quan comence a bullir, a foc lent fins que evapore tota l'aigua i quede amb l'oli.
BULL CON CEBOLLA
Bull (PIEL DEL ESÓFAGO Y ESTÓMAGO DEL ATÚN) en sal, bull deshidratado y BUDELLET (INTESTINO O DUODENO DEL ATÚN)
INGREDIENTES:
BULL salado
CEBOLLAS cortadas en juliana
PIMENTÓN de hojilla
ACEITE de oliva
ELABORACION:
1).-Limpiamos bajo el grifo el "Bull" de sal, lo ponemos en agua fría, a remojo, durante 3 ó 4 horas.
2.- Se pone el bull entero en una cacerola con un poco de agua al fuego. Cuando el agua empieza a calentarse el Bull se encoge. Se saca del agua y se deja enfriar.
3).- Cortamos el "Bull" en tiras de 1 cm. más o menos, a la larga, y luego cada tira en taquitos de 1/2 cm. (No dejarlos muy grandes, para que no queden muy duros). Lo escurrimos bien.
4).-Sofreímos el "Bull" con aceite de oliva que vaya soltando el agua, cuando empiece a freír, unas vueltas.
5).- Cortamos mucha cebolla y la añadimos a fuego lento, añadimos pimentón en hojilla, removemos ir "pochando" hasta que esté muy hecha. Si hace falta ponemos un poco de agua para que no se queme el pimentón. Si el bull está muy dulce, añadimos un vaso del caldo donde lo hemos cocido, sino de agua o mitad y mitad. Cuando empiece a hervir, a fuego lento hasta que evapore toda el agua y quede con el aceite.