lunes, 2 de noviembre de 2015

ALLIOLI / ALIOLI


Foto Fufosa


En el morter, pelar i llevar el germen, picar les dents d'all bé fins amb un poc de sal i afegir dos gotes de suc de llima -opcional-, esperar llavors almenys tres minuts perquè facilite el procés de lligat. Passat el temps, en el morter vas donant voltes en el mateix sentit i sense parar, quan comence a lligar et van tirant un fil d'oli d'oliva sense parar de fer-ho, mirant de que lligue tot i sense parar tampoc de remoure i veuràs com va creixent. Com més oli més quantitat d'aliolli t'eixirà. 

L'allioli mai porta rovell d'ou perquè llavors es convertiria en una MAONESA (AJONESA). Per a fer-la poses les dents d'alls -o no-, la sal, el rovell d'ou i la quantitat d'oli necessària per a la quantitat que vullgues fer. Deposites les aspes en el fons, li dónes a la batedora en la seua postura lenta i a poc a poc vas alçant el braç fins a traure-ho. El rovell d'ou ha d'estar a temperatura ambient, mai freda de la nevera, si no, se't tallarà i no quallarà.


ALIOLI 

En el mortero, pelar y quitar el germen, picar los dientes de ajo bien finos con un poco de sal y añadir dos gotas de zumo de limón –opcional-, esperar entonces al menos tres minutos para que facilite el proceso de ligado. Pasado el tiempo, en el almirez vas dando vueltas en el mismo sentido y sin parar, cuando empiece a ligar te van echando un hilo de aceite de oliva sin parar de hacerlo, mirando que ligue todo y sin parar tampoco de remover y verás cómo va creciendo. Como más aceite más cantidad de aliolli te saldrá. 

El alioli nunca lleva yema de huevo pues entonces se convertiría en una MAYONESA, o mejor dicho, en una MAHONESA (AJONESA). Para hacerla pones los dientes de ajos -o no-, la sal, la yema de huevo y la cantidad de aceite necesaria para la cantidad que quieras hacer. Depositas las aspas en el fondo, le das a la batidora en su postura lenta y poco a poco vas levantando el brazo hasta sacarlo. La yema de huevo debe estar a temperatura ambiente, nunca fría de la nevera, si no, se te cortará y no cuajará.