miércoles, 21 de septiembre de 2016

EN BLANC



Foto y receta de Esperanza Salvatierra Codina publicada en el Grupo de Facebook CUINA VALENCIANA



Rescatem este plat tradicional. 

Plat de calent típic mariner, es cuinava per a menjarse'l per la nit. També es solia fer per a malalts o per a gent que volia sopar lleuger, sà i digestiu. Es diu en blanc perquè no duu safrà.

Ingredients:

4 molleres, 

4 llussos, 

4 carancs, 

8 galeres, 

1 ceba, 

4 creïlles mitjanes, 

sal i oli i una llima.


En un calderet pla poseu aigua a bullir. Talleu la ceba i les creïlles a trossets com per a fer tortilla, en bullir l'aigua poseu la ceba, les creïlles i un poc de sal.


Quan ja està quasi cuita la creïlla afegiu les galeres i els carancs, dexeu coure de 3 a 5 minuts.

Netejeu el peix e incorporeu-lo al calderet, passats 5 minuts afegiu un bon raig d'oli, retireu-ho del foc i afegiu-li el suc de la llima i.....a menjar, es permet sucar pa!!!!!!!


EN BLANC (En blanco)

Rescatamos este plato tradicional.

Plato de caliente típico marinero, se cocinaba para comerlo por la noche. También se solía hacer para enfermos o para gente que quería cenar ligero, sano y digestivo. Se dice en blanco porque no lleva azafrán.

Ingredientes: 

4 molleras o fanecas

4 pescadillas, 

4 cangrejos de mar, 

8 galeras, 

1 cebolla, 

4 patatas medias, 

Sal y aceite y un limón. 


En una olla plana ponéis agua a hervir. Cortáis la cebolla y las patatas a trocitos como para hacer tortilla, al hervir el agua ponéis la cebolla, las patatas y un poco de sal. 

Cuando ya está casi cocida la patata añadís las galeras y los cangrejos, dejamos cocer de 3 ª 5 minutos. 

Limpiamos el pescado y lo incorporamos a la olla, pasados 5 minutos añadimos un buen chorro de aceite, retiramos del fuego y añadimos el jugo del limón y..... ha comer, se permite mojar pan!!!!!!!