Foto de Paqui Bautista Fernandez |
Ingredients
1 bull.
3 cebes.
1 tomaca gran o dos mitjanes.
500 gr caragols i xonetes.
3 dents d'all.
Pebre roig fullat.
Fenoll en branquetes tendre.
Oli d'oliva, sal i aigua.
Ja sabem que el "bull" és la pell de l'esòfag i l'estómac de la tonyina, també anomenat “buche” que ho venen salat i ara també deshidratat.
Elaboració.
Posarem el bull a remulla la nit anterior, per a hidratar i dessalar. L'endemà ho llavarem i ho bullirem uns 30 minuts a foc mitjà fins que estiga blanet. Cal espumar.
Els caragols i xonetes, els netejarem i els enganyarem, bullint-los després almenys durant trenta minuts, canviant-los la primera aigua que rebutjarem. Els posarem ara un poc de sal i unes branques de fenoll tendre.
En una olla cobrim el fons amb oli d'oliva i sofregim la ceba tallada en juliana. Quan vegem que transparenta, afegim els dents d'alls laminats, el bull que hem tallat a trossos xicotets i una bona cullerada de pebre roig fullat, removem i immediatament la tomaca pelada i trossejada, quasi picada. Cobrim amb aigua, afegim les branquetes de fenoll i deixem bullir uns 20 minuts, no sense abans probar de sal. Llest per a menjar.
Este guisat admet creïlles trossejades.
BULL, CON CEBOLLA Y CARACOLES
Ingredientes
1 bull.
3 cebollas.
1 tomate grande o dos medianos.
500 gr caracoles.
3 dientes de ajo.
Pimentón de hojilla.
Hinojo en rama tierno.
Aceite de oliva, sal y agua.
Ya sabemos que el “bull” es la piel del esófago y el estómago del atún, también llamado buche, que lo venden salado y ahora también deshidratado.
Elaboración.
Pondremos el bull en remojo la noche anterior, para hidratar y desalar. Al día siguiente lo lavaremos y lo herviremos unos 30 minutos a fuego medio hasta que este blando. Hay que despumar.
Los caracoles, los limpiaremos y los engañaremos, hirviéndolos después al menos durante treinta minutos, cambiándoles la primera agua que desecharemos. Les pondremos ahora un poco de sal y unas ramas de hinojo tierno.
En una olla cubrimos el fondo con aceite de oliva y sofreímos la cebolla cortada en juliana. Cuando veamos que trasparenta, añadimos los dientes de ajos laminados, el bull que hemos cortado a trozos pequeños y una buena cucharada de pimentón de hojilla, removemos y de inmediato el tomate pelado y troceado, casi picado. Cubrimos con agua, añadimos las ramitas de hinojo y dejamos hervir unos 20 minutos, no sin antes probar de sal. Listo para comer.
Este guiso admite patatas troceadas.